Vi gör skillnad i Lomma kommun

Visst du att Socialdemokraterna i Lomma:

• fått igenom sin motion om Fritidsbank? Fritidsbanken är en verksamhet där vem som helst kan lämna in gammal fritidsutrustning för att någon annan sedan ska kunna låna för att prova på en ny hobby. Än har den inte kommit igång, men det är en seger och kommer att gynna invånarna
  • fått igenom sin motion om kommunal närvaro på stranden? Under två somrar har trygghetsvärdarna funnits i anslutning till Lomma Beach som resultat av vårt arbete.
  • varit drivkraften för en bättre äldreomsorg? Vi har debatterat under tio år för kommunalisering av äldreomsorgen. 2019 började alliansen förstå och insåg att utförsäljningen av äldreomsorgen var dyrare, ineffektiv och av sämre kvalitet. Det finns mycket kvar att förbättra äldreomsorgen, men idag har kommunen rådighet. Hade alliansen haft vilja hade de alltså fått styr på verksamheten. Nu är det bara vi Socialdemokrater som har den viljan.
  • stoppade nerläggningen av Lärkans och Alnarps förskolor? Efter ett stort föräldrauppror fick vi stöd för att bevara de mindre förskolorna. Vår nästa strid står för att sänka barngrupperna och därmed få slut en gång för alla på nedläggningshoten mot våra fina och omtyckta förskolor.