Årets Första maj firar vi från vardagsrummet!

Socialdemokraterna, LO och ABF ska självklart fira arbetarrörelsens dag även i år, om än på ett lite annorlunda sätt. Årets firande flyttar vi till ditt vardagsrum genom ett digitalt firande. Det blir tal av Stefan Löfven och Karl-Petter Thorwaldsson och du kan se inslag från hela landet och på ett digitalt sätt stå mitt i folkrörelsesamlingen. I Lomma kommer vi publicera video-tal på vår Facebook-sida.

Första maj 2020 blir minnesvärt på ett lite dubbelt sätt. Å ena sidan får vi inte p.g.a. den pågående Corona-krisen möjlighet att träffas eller manifestera denna viktiga dag genom tal och demonstrationståg.
Men å andra sidan så har kärnan i arbetarrörelsens välfärdspolitik som utvecklats under många år inte på så länge fått manifesteras som nu!

Se talen på TV eller Facebook
Det går att se Stefan och Karl-Petters tal på tv. Talen visas på SVT Forum 11.15 på Första maj. På tv visas endast talen så vill man se hela arrangemanget så får man följa det via Facebook.

Sändningen kan du se 11.00 på Facebook:
LO Skånes Facebook-sida: https://www.facebook.com/LOskane/
Socialdemokraterna i Skånes Facebook-sida https://www.facebook.com/SocdemSkane/

Tal från Lomma
Ordförande Sebastian Merlöv och minoritetsföreträdare Per Bengtsson delar med sig kring sina tankar om Första maj och varför just 2020 är så viktigt. Publiceras på Lomma Arbetarkommuns Facebook-sida kl 09.00 och både Per och Sebastian svarar gärna på frågor i kommentarsfältet löpande under dagen: https://www.facebook.com/socialdemokraternalomma

Skånsk hälsning
Våra skånska Första maj-hälsningar ges av Niklas Karlsson och Per-Ola Nilsson, Socialdemokraterna i Skånes och LO-distriktet i Skånes ordförande. Den skånska hälsningen kan ses från 8.00 på morgonen på:
LO Skånes Facebook-sida: https://www.facebook.com/LOskane/
Socialdemokraterna i Skånes Facebook-sida: https://www.facebook.com/SocdemSkane/

Vill du själv manifestera Första maj?
Uppdatera din profilbild med årets Första maj-märke: www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=3034030263314722
– Häng ut något rött från balkongen eller fönstret.
– Köp årets Första maj-märke och dela med dina vänner när du har det på dig. Du hittar det här: https://socialdemokraternapub.shop.strd.se/product/0/0/0/479090